Дуалды оқыту жүйесі
- Қаралды: 471
Дуальды жүйенің басты мақсаты: бәсекеге түсе алатын мамандығы бар, кәсібін нақты таңдаған, жұмысқа орналаса алатын және өзінің кәсіби білімін жоғарылатуға ұмтылған жас тұлғаны өсіру. Дуальді оқыту жүйесі: кәсіби біліктілікті арттырудың жаңа мүмкіндігі.
Дуальды жүйенің технологиясы: Кәсіби оқытуды үйретудін ынтасын көтеру. Білім беру процесінің тиімділігін көтеру. Кәсіби білім сапасының деңгейін толығымен көтеру. Бүгінгі нарық талабына сәйкес келетін маман даярлау.
Дуалды оқыту жүйесі дегеніміз-теорияны өндіріспен ұштастыра оқыту технологиясы, яғни білімгер – түлектер білім алумен қатар, кәсіпорындарда жұмыс істеуді бастайды. Оқуды бітіргенде бұл білімгерлер сол кәсіпорынның жұмыс ерекшеліктерімен және қондырғы-құрылғыларымен толық танысып, сол кәсіпорынға орналасуға мүмкіндік алады.
Дуалды оқыту әдісіндегі ерекшеліктердің бірі оқу орындары өздеріне әлеуметтік серіктес табуы керек. Яғни студенттер тәжірибе сабақтарын өткізуі үшін өздерінде даярланатын мамандықтарға сай келетін кәсіпорындармен келісім шартқа отыруы тиіс. Тәжірибеден теорияға оқыту барысында біздер оқытушылар барлық құжаттарды дуальды оқыту жүйесі бойынша дайындап,модульдік,кейс технологияларын пайдаланып теориялық білімді оқытамыз.
Дуальды оқытудың негізгі артықшылықтарына мыналарды жатқызуға болады: біріншіден, түлектердің жұмысқа орналасуының жоғары пайызы қамтамасыз етіледі, өйткені олар жұмыс берушінің талаптарына толық жауап береді. Оқыту өндіріс сұраныстарына барынша жақын. Дуалды оқытудың қатысушысы ең кішкентай кәсіпорын болуы мүмкін. Екіншіден, білім алудың жоғары мотивациясына қол жеткізіледі, болашақ қызметкердің психологиясы қалыптасады.
"Металлургия"кафедрасында дуалды оқыту
5В070900 (6В07220) – "Металлургия" бакалавриат бағыты бойынша кадрларды даярлау бойынша университет пен кәсіпорын арасында бірлескен дуалды білім беру түрін іске асыру нақты мамандық бойынша жұмысшының қызметін жүргізумен қатар оқытуды көздейді, бәсекеге қабілетті маманды одан әрі жұмысқа орналастыра отырып, мақсатты даярлауды қамтамасыз етеді; мемлекеттік жеке әріптестіктің өзара іс-қимылын күшейтеді; өзінің еңбек қызметі есебінен білім алушының қаржылық тәуелсіздігін қамтамасыз етеді.
2014-2015 оқу жылында металлургия кафедрасында ОҚМУ ғылыми кеңесінің шешімі негізінде дуалды оқыту бойынша эксперименттік оқыту басталды.М. Әуезов. Жалпы саны 20 адамнан тұратын ХТ-13-2дк1 және ХТ-13-2дк2 екі академиялық топ құрылды (10 адамнан тұратын екі кіші топ). Студенттер тобын қалыптастыру тиісті өтініш берген 2-курс студенттерінің арасынан жүргізілді. Дуальды оқыту бойынша оқу жоспарлары тиісті тәртіпте әзірленіп, бекітілді, базасында студенттер оқытудан өткен кәсіпорын – "ФеррумВтор"ЖШС-мен Келісім шартқа қол қойылды.
"Феррум-Втор" ЖШС Шымкент қаласындағы тәулігіне 300 тоннаға дейін сұрыпты болат прокатын (арматура, бұрыш, швеллер, созба сым және т.б.) өндіретін ірі кәсіпорындардың бірі. Зауыт 2006 жылдан бастап жұмыс істейді, үздіксіз кеңейіп, өсіп келеді.
2016-2017 оқу жылында "ФеррумВтор"ЖШС-де дуальды оқыту нысаны бойынша оқыту жалғастырылды. 3 курс студенттері қатарынан 1 академиялық топ құрылды.ХТ-15-2дк жалпы саны 8 адам.
2018-2019 оқу жылында 3 курс студенттерінің базасында жалпы саны 8 адамнан тұратын ХТ-16-2дк тағы бір тобы құрылды.
2020-2021 оқу жылына "Шымкент Темір" ЖШС зауытымен дуальді оқыту бойынша эксперименттік оқытуды жалғастыру мақсатында жаңа шарт жасалды.
"Шымкент Темір" ЖШС Шымкент қаласындағы ірі өндірістік кәсіпорын болып табылады. Өнеркәсіп жылына 250 000 тонна болат шығарады. Өнеркәсіп 2018 жылдан бастап үнемі жетілдіріліп, дамыды.
Жалпы саны 11 адамнан тұратын ХТ-18-2дк тағы бір тобы құрылды.
Дәстүрлі оқыту жүйесімен салыстырғанда дуалды оқыту жүйесінің негізгі артықшылықтары:
- дуальды оқыту жүйесі оқытудың дәстүрлі формалары мен әдістерінің негізгі жетіспеушілігін жояды – теория мен практика арасындағы алшақтық;
- дуалды оқыту жүйесінің механизмінде маманның тұлғасына әсер ету, болашақ қызметкердің жаңа психологиясын құру қарастырылған;
- дуальды оқыту жүйесі жұмыскерлерді жұмыста білім алуға және дағдыларды меңгеруге жоғары уәждеме қалыптастырады, өйткені олардың білім сапасы жұмыс орындарында қызметтік міндеттерді орындаумен тікелей байланысты;
- кәсіпорын басшыларының" өз " жұмыскерін оқытуға мүдделілігі;
- оқу орны кәсіпорынмен тығыз байланыста жұмыс істей отырып, оқыту барысында болашақ маманға қойылатын өндірістік талаптарды ескереді.
Еңбекті ұйымдастыру
Бастапқыда студенттердің жалақысы айына 36 мың теңгені құрады. Өз бетінше жұмыс істеуге рұқсат алғаннан кейін кесімді еңбекақы төлеуге көшуге мүмкіндік болды, осылайша студенттер айына 50-60 мың теңгеден табыс тапты. Сонымен қатар, қандай жұмыс көлемі және олар орындауға міндетті. Студенттер жұмысшы мамандықтарын игерді және металл сынықтарын сұрыптаушы, индукциялық пешті балқытушы, прокат станын біліктеуші, әдістемелік пеш операторы, Болатты үздіксіз құю машиналарында болат құюшы, прокат станының операторы, футерлеуші лауазымдарында технологиялық процестерге жіберілді.
Оқу процесінің кестесі
Оқыту 3 курстан бастап екі семестраралық принцип бойынша жүргізіледі. Семестрдің ұзақтығы-15 апта. Студенттер аптасына 3 күн университетте оқиды (теориялық курсты меңгереді), 2 күн штаттық кестеге сәйкес кәсіпорында жұмыс істейді (нақты өндірістік дағдыларды игереді), яғни студенттер Оқу уақытының 60% - ын университетте, 40% - ын кәсіпорында өткізеді.
Өндірістегі оқу процесінің шарттары
- Сабақ өткізуге арналған интерактивті тақтасы бар үй-жай.
- Теориялық білімді практикада бекіту мақсатында металл өнімдерін өндірудің технологиялық процесіне қол жеткізу.
- Зауыттық асханада ыстық тамақ.
- Жеке еңбек шарттары жасалды
6В07220 - Металлургия кафедрасында дуалды білім беру жүйесін енгізу 2020-2021 оқу жылында жүзеге асырылады. Дуальді оқыту 7-ші жыл жұмыс істейді.
Дуалды білім беруді нормативтік-құжаттық қамтамасыз ету
* М. Әуезов атындағы ОҚУ дуальды оқыту жүйесі туралы «Ереже»
* М. Әуезов атындағы ОҚУ-да дуалды білім беру жүйесін жүзеге асыру туралы «Келісім шарт»
* М. Әуезов атындағы ОҚУ бакалавриаттың 5В07900 (6В07220)-Металлургия бағыты бойынша базалық кәсіпорындармен оқу жоспары.
* Кәсіпорын және студенттермен «Жеке еңбек шарты»
Осылайша, жобаны іске асырудың әсері айқын. Әңгіме жоғары кәсіптік білім беру саласындағы мүлдем жаңа әдістер туралы болып отыр. Біз кәсіптік техникалық оқытудың дуалды моделінің өзекті және өміршең екенін және өңірдің кешенді индустриялық-инновациялық дамуы үшін негіз бола алатынын көрсеттік.
powered by social2s